Węgliniec
Serce Borów Dolnośląskich

Sprawdź przez internet,
czy Twój dowód osobisty jest już gotowy

 

 

Złożyłeś wniosek o nowy dowód osobisty?
Chcesz sprawdzić, czy jest już gotowy do odbioru?
Nie musisz już iść do urzędu, by się tego dowiedzieć.
Sprawdzisz to na stronie
www.obywatel.gov.pl
    Nowy dowód osobisty możesz odebrać w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku, jednak zazwyczaj dowód jest gotowy wcześniej. Tylko w szczególnych przypadkach termin może zostać wydłużony. Jak sprawdzić, czy możemy już odebrać nasz dokument tożsamości?
   Nie musimy wychodzić z domu, by się tego dowiedzieć. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych uruchomiło e-usługę, która pozwoli to sprawdzić on-line. Wystarczy wejść na stronę www.obywatel.gov.pl.
   W zakładce „Dowody osobiste” została uruchomiona e-usługa, pozwalająca sprawdzić, czy dokument został już przygotowany przez urzędników. Wystarczy wpisać numer zawarty na potwierdzeniu złożenia wniosku, który wcześniej otrzymaliśmy w urzędzie. Odpowiedź od razu pojawi się na ekranie. Usługa jest bezpłatna i nie wymaga dodatkowego logowania.

 


 


WWW.OBYWATEL.GOV.PL

 

    Serdecznie zachęcamy wszystkich mieszkańców do korzystania ze strony WWW.OBYWATEL.GOV.PL oraz infolinii 222 500 115.  Zarówno strona, jak i infolinia służą temu, żeby obywatele mogli uzyskać prostą i zrozumiałą informację, jak załatwić najpopularniejsze sprawy w  urzędzie.
 
Na stronie www.obywatel.gov.pl znajdują się opisy najpopularniejszych usług, jakie administracja świadczy dla obywateli, np. jak wyrobić:
Ile to kosztuje, jakie  dokumenty trzeba wypełnić i gdzie się zgłosić. Struktura strony systematyzuje usługi administracji publicznej według typowych zdarzeń życiowych. Wiarygodność opisów (kart) usług została zagwarantowana poprzez współpracę z merytorycznymi pracownikami ministerstw i jednostek podległych. Cechą wyróżniającą stronę jest zrozumiały, prosty język.
     System informacji telefonicznej to rozwiązanie dla tych, którzy nie korzystają z Internetu. Dzwoniąc pod 222 500 115, dowiedzieć się można, gdzie załatwić swoją sprawę. System działa na poziomie KPRM (infolinia centralna - 222 500 115), a także na poziomie resortowym (33 osobne numery w ministerstwach i urzędach wojewódzkich).