Węgliniec
Serce Borów Dolnośląskich

Interreg Polska Saksonia logo

logo wybory banner

    Od października 2017 roku w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Czerwonej Wodzie realizowaliśmy projekt edukacyjny Fundacji Orange "#SuperKoderzy". Uczniowie klas 4-6 realizowali ścieżkę "Poszukiwacze skarbów". Dotacja wystarczyła na zakup 2 robotów, 2 tabletów i laptopa. Projekt prowadziła pani Lilla Ławniczak przy współudziale nauczycieli z oddziału przedszkolnego oraz klas 1-3.

    Przez wiele miesięcy realizowaliśmy program, uczyliśmy się wielu nowych umiejętności, które bardzo nam się przydadzą w dalszej edukacji:

  1. Programować w Scratchu - pisaliśmy programy, gry, prezentacje i kartki okolicznościowe. Samodzielnie przygotowaliśmy się do praktycznego działania na lekcji z wykorzystaniem algorytmiki w programie Scratch. Sprawdzamy czy w programie Scratch są duszki, które możemy wykorzystać do naszego projektu. Robimy grę, gdy księżniczka pocałuje żabę, ta za mieni się w księcia.
  1. Programować roboty- poruszamy nimi, zmieniamy kolory ledów, wykorzystujemy czujniki, sonary i inne podzespoły.
  1. Przerabiać wiedzę z historii na programy i gry- uatrakcyjniając ją i powodując lepsze przyswajanie. Bardzo ważnym elementem poznania historii są kroniki. Kroniką opisującą początki państwa polskiego jest np. Kronika Galla Anonima, tajemniczego mnicha piszącego na dworze Bolesława Krzywoustego. Przedstawienie kronik. Wyjaśnienie uczniom znaczenie terminu plemię i rolę, jaką spełniały. Przedstawienie lokalizację plemion Wiślan i Polan. Kolejne bardzo ważne wydarzenie Chrzest Polski w 966 r. i jego główni bohaterowie Mieszko I i księżniczka Dobrawa.
  1. Dzielić się naszą wiedzą i umiejętnościami z młodszymi kolegami i uczniami ze szkół z naszej gminy.
  2. Konstruować makiety z trasami dla robotów. W ciągu ostatnich 4 tygodni odbyły się ostatnie zajęcia z posługiwania się nowymi technologiami. M-boty- to roboty, które są naszpikowane czujnikami. Uczniowie wykonali plansze z czarną drogą, aby nasze M-boty poruszały się po niej wykorzystując czujnik rozróżniania koloru. Każda plansza była wyjątkowa i piękna. Dzieci miały świetną zabawę obserwując jak roboty sobie radzą z przeszkodami i zawijasami dróg. Super zabawa i nauka.
  3. Szukać ciekawego wykorzystania sprzętu- tablety zakupione do realizacji projektu wykorzystujemy na innych lekcjach.  Najbardziej spektakularny efekt osiągnęły maluchy wykorzystując aplikację Quiver 3D. Najpierw zostały wydrukowane specjalne kolorowanki, uczniowie klas 0-3 pokolorowały je najpiękniej jak umieli. Następnie przy użyciu Quiver obrazki ożyły, trójwymiarowe postacie z pokolorowanych prac tańczyły, grały w piłkę, jeździły na łyżwach.

Program zakończył się w maju.  Już złożyliśmy wniosek o kolejną edycję.

Lilla Ławniczak

1 Kopiowanie

2 Kopiowanie

3 Kopiowanie

4 Kopiowanie

41 Kopiowanie

5 Kopiowanie