Rozmiar czcionki:
Węgliniec
Serce Borów Dolnośląskich

      

koronawirus

banner poradni segregacji

baner1

 Podpisałeś umowęz akwizytorem?  Możesz od niej odstąpić.

    Jeśli zawarłeś umowę na pokazie lub akwizytor podstępem namó-wił Cię do zmiany sprzedawcy prądu czy gazu, możesz w ciągu 14 dni od niej odstąpić.

Jak działa oszust.

    Scenariusz może wyglądać tak: odbierasz telefon, a ktoś twierdzi, że jest z elektrowni, telekomunikacji, gazowni. Ma ponoć lepszą ofertę, ale mówi cicho i szybko. Nie mówi wprost, jaką firmę reprezentuje. Zgadzasz się na jego warunki, więc kurier przywozi umowę, którą podpisujesz. W tej chwili zmieniasz dostawcę usług, a rachunki są wyższe, nie jesteś w stanie ich opłacać, rezygnujesz z nowej umowy, więc pojawiają się kary. Inny scenariusz może być taki: dostajesz telefoniczne zaproszenie na rzekomo bezpłatne badania. Badanie trwa kilka minut i przeprowadza je pracownik działu marketingu. Prawdziwym celem tego zaproszenia jest sprzedaż drogiego ubezpieczenia medycznego. Możesz też dostać zaproszenie po odbiór rzekomej nagrody, ale pod wpływem nieuczciwego sprzedawcy kupisz niewarte swojej ceny produkty, np. garnki, lampę solną, masażer.

Problemy konsumentów.

Jaki jest ciąg dalszy takich scenariuszy? Chcesz wrócić do poprzedniego sprzedawcy prądu, ale nowa firma żąda wysokiej opłaty za wcześniejsze zakończenie umowy. Gdy chcesz oddać magiczną lampę solną, okazuje się, że nie ma już firmy, od której ją kupiłeś. Gdy chcesz zrezygnować z pakietu paramedycznego, wmawiają Ci, że nie możesz tego zrobić. Oczywiście nie jest to prawda. Dlatego musisz znać swoje prawa.

Pomoc prawna.

W ciągu 14 dni od zawarcia takiej umowy możesz od niej odstąpić. Gdy minął ten termin, a zostałeś wprowadzony w błąd, można unieważnić umowę. Gdzie szukać pomocy? Wszystkie dokumenty i faktury pokaż rzecznikowi konsumentów. Znajdziesz go w swoim  starostwie powiatowym. Rzecznik Cię wysłucha, przeczyta dokumenty i napisze odstąpienie od umowy. Pomoże Ci też później. Nie musisz mu za to płacić. Możesz też zadzwonić na infolinię konsumencką: 801 440 220 lub 22 290 89 16.